Ändra standardtexten som kommer upp när en beställning misslyckas
Varje e-butik har en standardtext som kommer upp om en beställning misslyckas av någon anledning. Denna text kan du ändra.
Den sidan kan alltså komma upp vid flera olika tillfällen, t.ex. om man inte går igenom kreditkollen via fakturaföretaget eller om produkten inte finns tillräckligt av i lager. För att ändra denna text så går du till:
Administrationen > Utseende > Avancerade inställningar > Redigera butikens mallkoder > Kassan > Betalning misslyckades. När du nu är inne på denna sida klickar du på fliken ”Textnycklar”. Där inne under rubriken ”payment_error_message” kan du ändra standardtexten.
Förslagsvis skriver du en text som nämner olika möjliga scenarion. T.ex. att man kanske inte gick igenom kreditkollen vid val av faktura, att produkten kanske inte finns tillräckligt många av i lager, att man kanske skrev fel kortnummer vid kortbetalning eller att det inte finns tillräckligt med saldo vid kortbetalning osv. Efter varje scenario bör man även uppmana kund med en lösning, t.ex. ”om faktura inte fungerar, testa att betala via kort istället” osv.
© 2013 Alla rättigheter tillhör E-butik i Norden AB. Material från denna sida får ej användas utan tillåtelse. Kontakta oss på: Ullevigatan 19, 411 40 Göteborg. Telefon: 031-788 41 00. Fax: 031-704 22 99 E-post: kundservice@e-butik.se

