Kontakta oss support@e-butik.se
Telefon: 08-410 097 50
Kundportal › SupportFunktioner

Klarna avancerad integration

I den tidigare integrationen vi haft mot Klarna har vi skapat så kallade "Passiva fakturor" som direkt kunnat hittas som faktura hos Klarna. Med den avancerade integrationen vi nu använder skapas det istället "Reservationer", det medför att du inte hittar din ordrar som fakturor hos Klarna innan dessa blivit debiterade. Övriga skillnader mellan "Passiva fakturor" och "Reservationer" finns att läsa i Klarnas hjälpavsnitt (finns i Klarna Online).

Du kan debitera reservationer direkt under "Lista beställningar" eller på ordervyn för den aktuella ordern.

Under "Lista beställningar" kan du debitera eller kreditera reservationer

Du kan också debitera och kreditera reservationer inne på ordersidan

När en reservation är debiterad kan du dels se den som faktura i Klarna Online men också hämta PDF-fakturan direkt i administrationen (Det krävs dock en sidomladdning för att få fram länken). Klicka på transaktionsnumret så får du direkt upp fakturan från Klarna.

En länk till fakturan finns också inne på ordersidan.

Vi har också byggt in en möjlighet att direkt när en reservation debiteras låta Klarna skicka ut fakturan via e-post. Vill du använda denna funktion så kontaktar du supporten som aktiverar detta åt dig. Tänk på att detta då gäller alla reservationer som debiteras via din butiksadministration. Du kan såklart fortfarande hämta pdf-fakturan i din butiksadministration.

Har du några fler frågor om detta är du varmt välkommen att kontakta vår support.