Kontakta oss support@e-butik.se
Telefon: 08-410 097 50
Kundportal › SupportDomän

Peka din domän till din e-butik

För att din domän skall riktas till innehållet som du har liggande hos oss (din e-butik visas när man går till din domän) så måste det göras en så kallad ompekning. Detta gör du hos din domänleverantör.

Oftast brukar domänleverantörer ha en kontrollpanel på deras hemsida du kan logga in på och om de inte har en kontrollpanel behöver man kontakta deras kundservice och be om hjälp med en ompekning.

Det här behöver du veta:

1. Om du har tillgång till en kontrollpanel behöver du logga in där och ändra A-pekaren i DNS:erna till IP-adress: 213.136.36.40

Om du är osäker på hur kontrollpanelen fungerar rekommenderar vi att du tittar i domänleverantörens manual eller supportsidor. Om du inte har tillgång till en kontrollpanel behöver du be om en ompekning av deras support enligt samma instruktioner.

Efter en ompekning brukar det ta cirka 12-24 timmar innan ändringen slår igenom.

2. När en ompekning är utförd så behöver du maila kundservice och berätta vilken domän du har pekat.

Viktigt! Många kontrollpaneler har funktionen ”vidarebefordring” av domännamn, det är felaktig funktion och man ska alltså göra en ompekning istället.

Länkar till webbhotellernas guider:

Loopia
Surftown
One